-->
banner

28 Jan 2013


Cara Memohon Pinjaman Pelajaran MARA 2013 | As-Salam, Sukacita dimaklumkan Majlis Amanah Rakyat (MARA) akan membuka permohonan pinjaman pelajaran MARA bagi peringkat pengajian Diploma dan Ijazah untuk mereka yang sedang belajar di institut pengajian tinggi swasta (IPTS) yang terpilih. Permohonan akan dibuka pada Februari ini.
Permohonan pinjaman MARA ini hanya untuk pengajian di beberapa institusi dan kolej yang terdapat dalam senarai yang disediakan oleh pihak MARA. Senarai tersebut boleh dilihat di bahagian Pendaftaran Pengguna Baru permohonan pinjaman MARA.

Permohonan Pinjaman

Permohonan pinjaman MARA ini boleh dibuat secara online atau dengan secara manual.
Secara Online
  • Permohonan boleh dibuat di EduLoan.
  • Pemohon perlu mendaftar di bahagian Pendaftaran Pengguna Baru.
  • Sila rujuk bahagian Garis Panduan Permohonan sebelum mengisi borang.
  • Borang permohoan perlu dicetak dan dihantar bersama semua dokumen yang diperlukan.
Secara Manual
  • Borang permohonan boleh didapati di EduLoan.
  • Borang boleh dimuat turun di bahagian eForm.
  • Borang yang telah lengkap diisi perlu dihantar bersama semua dokumen yang diperlukan.

Pertanyaan

Sebarang pertanyaan yang berkaitan dengan pinjaman MARA ini boleh dikemukan kepada;
Bahagian Penganjuran Pelajaran,
Tingkat 3, Ibu Pejabat MARA,
21, Jalan Raja Laut,
50609 Kuala Lumpur
Telefon: 03-26132015/ 03-26132016
Faks: 03-26915854
atau di mana-mana Pejabat MARA Negeri.
your advertise here

This post have 2 komentar

avatar
Anonymous delete July 12, 2013 1:18 pm

Assalamualaikum . Bagaimana pula dgn luar negara?

Reply
avatar
Anonymous delete February 12, 2016 10:49 pm

Hello, nama saya Adriana Javier, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. saya telah kehilangan kira-kira 2,000,000MYR kerana saya memerlukan modal besar 10,000,000MYR. i hampir meninggal dunia, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. perniagaan saya telah dimusnahkan, dan dalam proses itu saya kehilangan anak saya. i tidak boleh berdiri ini berlaku lagi. pada bulan Disember 2014, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan camila pedro, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah syarikat. ibu yang baik saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati anda. i juga suka menggunakan kesempatan ini untuk menasihati rakyat Malaysia, yang terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman yang cepat, hanya mendaftar melalui Puan camila pedro melalui e-mel: camilapedro93@gmail.com. anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: javieradriana93@gmail.com. jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
Terima kasih.

Reply


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post

Advertisement

Themeindie.com